Hej då pappa

Tack kära pappa för besöket. Du och farbror var de mest entusiastiska FN-besökarna hittills. Det var tur att du köpte wiskeyglas med FN-emblemet på, för nu är FN-shopen stängd för renovering. Den syriska flaggan jag köpte gick sönder men jag jag ska försöka laga den. Ni var också de mest solidariska besökarna som ville fotograferas bakom alla era favoritländers skyltar. 

Det var kul att du gillar Facebook. Så mycket att du bad mig lägga upp alla 153 bilder på by-gruppens sida. Jag lade inte upp alla bilder vi tog men tillräckligt för att byborna ska se hur högt upp vi var i Empire State Building och att ni var inne i generalförsamlingen. 

Det var trevligt att träffa din kusin. Det kunde besparat mig mycket möda att nappa på hans förslag på potentiell fästman. Fast jag är ändå glad att du förklarade att jag uppfostrats till en huvudsakligen svensk dam, och därför inte kunde giftas bort med vilken syrisk tandläkare som helst. Här är några minnen:

Bild

Bild

BildBild

Bild

 

En reaktion på ”Hej då pappa

Kommentera

