Jan Eliasson in the General Assembly

Fick se Jan Eliasson i aktion för första gången. Hoppas inte det var den sista bara för det var på lite för långt håll och under lite för flummiga omständigheter för att jag ska vara nöjd. Skolbarn, statsrepresentanter, sopraner och körsångerskor samlades i generalförsamlingen under förevändningen ”Interreligious and Intercultural Dialouge for Peace and Harmony”. Det var så pass långt ner på svenska missionens priolista att det nöjde sig med att skicka en praktikant. Slapp till och med anteckna. Perfekt tillfälle att ge efter för veckans många missade sömntimmar och slölyssna på Janne och sopranen, men jag var allt för nervös inför kommande eftermiddagsmötet och rapportering. Har inte riktigt greppat vad det handlar om. Och så har jag inte listat ut var jag ska köpa nylonstrumpor. Löplabbetsockan gör sig dåligt i ballerinaskor. Måste verkligen lära mig att ”chilla”.BildJan.BildChoir for harmony.BildBildDen naturliga frågan: Varför är en reserverad plats så långt bak? Biokänsla? Var bara liite besviken att det inte stod ”Sweden”…

2 reaktioner på ”Jan Eliasson in the General Assembly

    • Inne på typ sjätte sjukdagen och haltar runt på hälsporre i fula skor. Min fysiska svaghet hämmar starkt min önskade känsla av odödlighet. De ändlösa nätterna i färgskimrande barer har inte redigt infunnit sig. Kanske när du är här? Känns det bättre..?

      Svara

Kommentera

